sunnuntai 31. elokuuta 2014

Syyskukkijoita


Viime kesänä Särkältä ostettu keijuängelmä kukkii, ja mää oon ihan rakastunut




Paprika-niminen punakärsämö on ihan oikeesti punainen (toisin kuin se yks isotähtiputki jonka piti kans olla punainen mutta oikeesti olikin ihan samanvärinen kuin mun aiemmatkin itp:t.. murr..), näitä auringon puolelle kuivaan maahan kunhan sinne penkit valmistuu.

Mulla on tällä hetkellä kaksi lempparikohtaa puutarhassa. Toisessa kukkii syyshortensiat, syysleimut, tiikerililjat, valkoinen virginiantädyke ja punakarhunputki, niiden kaverina hengailee väriläiskänä purppuraheisiangervo, ja onpa samassa joukossa kukintaa aloittelemassa myöskin syyskimikki sekä syysvuokko (luulisin). Syyssyyssyyssyys :o)



Toisessa ryhmässä öttiäisiä houkuttelee tädykkeet tähkä- sekä vaaleanpunainen virginian-, sinipiikkiputki, rohtosalkoruusu sekä Salinas-lilja. Näiden vieressä kukkii vielä mm. tähkäverbenaa ja iisoppia, kaikki ei vaan mahtunu samaan kuvaan..

3 kommenttia:

Katja kirjoitti...

Punakarhunputki on minulle ihan uusi kasvi, hieno! Oikeastaan hienoja kaikki. pari nimeä taidan laittaa itselleni ylös punakarhunputken lisäksi. Aina mahtuu penkkeihin uusia lajikkeita :)

Between kirjoitti...

Punakärsämö on nätti. Sellaista voisi hankkia omaankin puutarhaan.
Ei ihme, että tykkäät noista penkeistä. Kukkijoita on paljon.

pioni kirjoitti...

Ihanasti yhteensointuvia ryhmiä molemmat!
Mulla kukkii myös samis keijuängelmä:)